Mağaza tadilat ve dekorasyonu işleri, türüne, konumuna ve kullanım amacına bağlı olarak her türlü mağaza için en gerekli işlemlerden biridir. Mağazanın büyütülmesi, yeni alanlar oluşturulması, kullanım amacının değiştirilmesi vb gibi sebeplerden ötürü tadilat ve dekorasyonu uygulamaları yapılmaktadır. Bu konu ile ilgili çok sayıda parametre bulunmaktadır. Mağazanın bulunduğu yer, hizmet konsepti, içerisinde ne tür ürün veya hizmetlerin yer aldığı, kaç kişi çalıştığı, ağırlayabileceği maksimum müşteri sayısı vb gibi konular tadilat ve dekorasyon çalışmalarının kapsamını ve bütçesini belirlemektedir.

Bir mağaza sahibi ya da işletmecisi tadilat veya dekorasyon çalışmaları yaptıracaksa özetle şu bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır:

  • Mağazanın tipi
    • Cafe
    • Fast food
    • Restoran
    • Giyim mağazası
    • Kuaför
    • Gözlükçü
    • Perakende satış mağazası
    • Düğün salonu
    • Spor salonu
    • Elektronik ürün mağazası
    • Ayakkabı mağazası
    • Diğer maza tipleri
  • Mağaza tadilat ve dekorasyon işlemlerinin mağazanın tamamına mı yoksa bir bölümüne mi yapılacağı; yani tadilat işlemlerinin uygulanacağı metrekare. Eğer geniş bir alana tadilat yapılacaksa fiyatlar da yükselecektir.
  • Tadilat ve dekorasyon çalışmalarının türü:
    • İç cephe ya da dış cephe boya
    • Sıva ve alçı
    • Mobilya ve eşya temini
    • Dolaplar
    • Parke ve laminat
    • Fayans
    • Alçıpan
    • Asma tavan
    • Duvar yıkım ve yapımı
    • Kapılar
    • Pencereler
    • Kartonpiyer
    • Su tesisatı
    • Elektrik tesisatı
    • Yangın tesisatı
    • Doğalgaz tesisatı
    • Yalıtım (ses / yangın / ısı yalıtımı)
  • Mağaza tadilat ve dekorasyon işlemlerinde kullanılacak malzemenin kalite düzeyi; örneğin eğer mağazada bulunan dolaplar değiştirilecekse veya yeni dolap yapılacaksa dolapların kaliteli malzemelerden üretilmesi istenirse tadilat fiyatları kalite seviyesine göre değişiklik gösterecektir. Daha kaliteli ürün, daha fazla maliyet demektir. Bu nedenle, ihtiyaç ve talepleri asgari kalite düzeyinde karşılayan malzeme seçimi yapılması tavsiye edilmektedir.
  • Her konuda olduğu gibi mağaza tadilat ve dekorasyon işlemlerinde de ayrılcan bütçe, çalışmanın kapsamını ve kalitesini belirlemektedir. Eğer mağaza sahibi veya işletmecisi bu işlemler için geniş bir bütçe ayırabilmiş ise, işler hem kısa sürede hem de kalitel ive güvenli bir şekilde tamamlanabilecektir.
  • Her ne kadar doğrudan bir etkisi olmasa da mağaza tadilat ve dekorasyonunda çalışmaların yapılacağı tarih de çok önemlidir. Örneğin, AVM içerisindeki bir mağazaya tadilat yapılacaksa, hafta sonu çok uygun bir seçim olmayabilir. Çünkü hafta sonları AVM’lerdeki müşteri sayısı bir hayli yüksek olacaktır. Bu durumda, tadilat veya dekorasyon işlemlerinin gerçekleştiği mağaza verdiği hizmeti kısmen ve tamamen durdurmak zorunda kalabilir. Bu durumda hem tadilat işleri bakımından hem de satış gelirlerinin düşmesinden ötürü toplam maliyet yükselecektir. Ayrıca, AVMlerde hafta sonları tadilat yaptırabilmek için AVM yönetiminden izin alınması söz konusu olabilir.

Bu konular mağaza tadilat ve dekorasyonu için en önemli konular olup talep ve ihtiyaçlara göre yeni parametreler ortaya çıkabilmektedir. Bu gibi konularda her zaman güvenilir firmalar ile çalışmak faydalı olacaktır. Zira, bir mağaza içn dekorasyon, renk, ambiyans, konsept ne kadar yenilikçi, modern, çağdaş ve trendlere uygun çizgilerde yer alırsa daha fazla müşteri mağazayı ziyaret etmeye ve alışveriş yapmaya gelecektir. Bu da haliyle daha fazla gelir anlamına gelmektedir. Bu nedenle, güvenilir ve kaliteli tadilat ve dekorasyon hizmetleri olan firmalar ile görüşüp gereken çalışmaların bir an önce başlatılmasında fayda vardır.